+31 610803119
info@internetshopoverzicht.nl

Timemanagement tips

Heb jij regelmatig het gevoel dat je nog veel te doen hebt, maar niet precies weet waar je moet beginnen? Dat je het overzicht kwijt bent en stress ervaart omdat het allemaal even teveel wordt? Dan ben je zeker niet de enige. Gelukkig is er een oplossing! Door timemanagement krijg je meer overzicht in wat je allemaal nog moet doen, waardoor je productiever wordt en meer rust ervaart. Je hoeft hier niet per se een cursus timemanagement voor te volgen; in dit artikel vind je een aantal tips om timemanagement toe te passen zodat je zelf aan de slag kunt.

 

Alles opschrijven

Schrijven helpt! Begin met het opschrijven van alle taken die je nog moet doen. Het maakt niet uit of dit grote of kleine taken zijn en of ze een deadline hebben of niet. Je zult zien dat je hoofd al een stuk leger wordt als je alles hebt opgeschreven. Vervolgens is het handig om prioriteiten te stellen. Beoordeel hierbij welke taken het belangrijkst en het meest dringend zijn. Hierdoor creëer je overzicht en weet je waar je aan toe bent. Verder is het fijn om een apart lijstje te maken met zaken die niet noodzakelijk zijn. Deze kun je dan oppakken als je een keer tijd over hebt.

 

Een planning maken

Zorg ervoor dat je een realistisch overzicht maakt van wat je allemaal op een dag (of in een week) kunt doen. Plan hierbij ook wat adempauze in. Er kan natuurlijk altijd wat tussenkomen en het is ook van belang dat je tussendoor even een hapje eet of je benen strekt. Houd er bij het maken van je planning ook rekening mee dat je ‘s ochtends wellicht productiever bent dan later op de dag.

 

Klinkt deze methode veelbelovend, maar weet je nog niet zo goed hoe je ermee aan de slag kunt? Dan kun je natuurlijk ook besluiten er meer over te leren, bijvoorbeeld via deze website.