Als bedrijf zoek je voortdurend naar kansen om de omzet van je webshop te verhogen. Dit kan op verschillende manieren, waarvan we er in dit artikel vijf uitlichten. Houd er rekening mee, dat het verhogen van de omzet steeds lastiger zal worden. Het kan slim zijn om een professional op het gebied van online marketing in te schakelen, om je hierbij te helpen.
#1: richt kanalen op social media in
Een klant vindt je niet alleen via de zoekmachine, maar bijvoorbeeld ook via kanalen op social media als Facebook en Instagram. Richt deze kanalen in volgens je vaste huisstijl en zoek de interactie op met volgers, door regelmatig een bericht te plaatsen.
#2: zorg dat je bovenaan de zoekresultaten staat
Een geïnteresseerde consument zal enkel naar de eerste drie tot vijf zoekresultaten kijken, wanneer deze een product of dienst af wil nemen. Zorg er daarom voor, dat je bovenaan de zoekresultaten staan. SEO en SEA zijn twee vormen van marketing, die je helpen dit doel te realiseren.
#3: verstuur nieuwsbrieven naar klanten
Behoud de aandacht van klanten, door ze eens per twee weken of eens per maand een nieuwsbrief toe te sturen. In de nieuwsbrief kun je nieuwe producten introduceren en bijvoorbeeld kortingsacties benoemen. Het vergroot de kans dat een klant nog eens terugkeert.
#4: verbeter de conversie van je webshop
Vaak is de conversie van een webwinkel of website niet optimaal. Conversieoptimalisatie is cruciaal, om ervoor te zorgen dat je goede prestaties behaalt. Aan een bezoeker alleen heb je immers weinig als ondernemer. Je wilt de bezoeker omzetten naar een klant. Lees hier meer tips voor conversie optimalisatie!
#5: werk met een vaste huisstijl
Eerder las je al dat je de kanalen op social media in kunt richten volgens je vaste huisstijl. Dit is niet voor niets! Een consument heeft vaak zeven contactmomenten met een bedrijf nodig, alvorens een product wordt afgenomen.
Meer marketing tips om de omzet van je webshop te verhogen? Ga naar MarcoBouman.com!