5 do’s en dont’s bij het laten ontwerpen van een logo

Deel artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit

Bij het ontwerpen van een nieuw logo voor je bedrijf zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden. Een logo speelt een grote rol in het verbeteren van de herkenbaarheid van je bedrijf. Des te unieker het logo, des te makkelijker zullen klanten je herkennen! Dit is belangrijk, omdat een potentiële klant gemiddeld zeven contactmomenten nodig heeft alvorens deze overgaat tot de aankoop van een product. In dit artikel vind je vijf do’s en don’ts voor het laten ontwerpen van een logo

#1: kies nooit voor een generiek logo

Zorg dat je logo uniek is! Een generiek logo zal nauwelijks opvallen tussen de logo’s van je belangrijkste concurrenten. Het maakt de kans kleiner, dat een potentiële klant specifiek voor jouw bedrijf kiest. 

#2: houd het logo simpel 

Voorkom dat je te veel verschillende elementen toevoegt aan een logo. Denk bijvoorbeeld aan het onnodig gebruiken van een symbool. Bekend voorbeeld hiervan is het gebruik van een kwast in het logo van een schildersbedrijf. 

#3: kies voor één huisstijl

Het is belangrijk dat het logo qua stijl en kleuren aansluit bij de rest van je huisstijl. Vaak wordt het laten ontwerpen van een logo gecombineerd met het updaten van de andere componenten uit de huisstijl van een bedrijf. 

#4: let op de betekenis van kleuren 

Bij het laten ontwerpen van een logo is het verstandig om rekening te houden met de betekenis van verschillende kleuren. Blauw en zwart stralen bijvoorbeeld autoriteit uit, terwijl kleuren als geel en rood iets speels hebben. Het is afhankelijk van je doelgroep, welke kleur het meest geschikt is om deze aan te spreken. 

#5: kies voor een professionele vormgever

Je laat het logo van je bedrijf in principe één keer ontwerpen. Doe dit direct goed, door voor een professionele vormgever te kiezen. Het verzekert je van een fraai eindresultaat, passend bij de rest van je huisstijl. Inspiratie nodig voor logo’s? Op 15eurologos.nl vind je een uitgebreid portfolio!

Gerelateerd nieuws

Online telecom vs. retail

Waarom zouden we nog naar een telefoonwinkel gaan als we online, thuis op ons gemak een telefoon kunnen kopen? Via het internet kunnen wij immers

Online boeken of reisbureau?

Waarom zouden we nog naar een reisbureau gaan als we online, thuis op ons gemak een reis kunnen boeken? Via het internet kunnen wij immers