Internetshopoverzicht.NL

Waar moet je op letten bij barcode stickers?

Deel artikel

Barcode stickers zijn onmisbaar in een magazijn. Zowel bij het inruimen van magazijnstellingen als bij het orderpicken zijn barcodes onmisbaar om fouten in het proces te voorkomen. Hier lees je precies waar je op moet letten bij het maken van barcode stickers.

1. Zorg voor een scanbare code

Het lijkt natuurlijk logisch dat een barcode scanbaar moet zijn. Toch hebben veel magazijn last dat de barcodes na verloop van tijd gaan vervagen. Dit kan met van alles te maken hebben. Vocht, stof, licht of kou/warmte. Bij het maken van nieuwe barcode stickers is het dus verstandig om hier al rekening mee te houden. Zo kun je kiezen voor hittebestendige barcodes en gelamineerde barcodes. Zo zorg je voor een maximale levensduur van de barcodes. 

2. Plaats de stickers op scanbare plekken

Het allerbelangrijkste van een barcode is dat deze goed scanbaar is. Heb jij magazijnstellingen waar niet veel ruimte is voor barcodes? Zorg er dan voor dat de verzameling van barcodes op een centrale plek bewaard worden waar ze goed gescand kunnen worden. In sommige gevallen is het dan nodig om flexibele barcodes te laten printen. is dit voor jou toch niet de beste oplossing? Dan is het ook nog mogelijk om verwijderbare etiketten te laten drukken. Zo kun je de barcodes eenvoudig van plek laten wisselen.

3. Werk met kleuren

Des te meer barcodes er in een magazijn geplaatst worden, des te lastiger wordt het om de barcodes uit elkaar te halen. Het werken met gekleurde barcodes kan daarom een uitkomst zijn. Voor het menselijk brein zijn kleuren namelijk een stuk sneller te registreren dan teksten of cijfers. Na verloop van tijd zullen bepaalde patronen dus sneller blijven hangen dan barcodes die hetzelfde zijn. De fouten bij het inruimen van het magazijn en het orderpicken zullen na verloop van tijd dus tot een minimum beperkt worden. Minder boze werknemers én minder boze klanten. Wie wil dat nu niet!?

Gerelateerd nieuws

Online telecom vs. retail

Waarom zouden we nog naar een telefoonwinkel gaan als we online, thuis op ons gemak een telefoon kunnen kopen? Via het internet kunnen wij immers

Online boeken of reisbureau?

Waarom zouden we nog naar een reisbureau gaan als we online, thuis op ons gemak een reis kunnen boeken? Via het internet kunnen wij immers