Dat het aantal devices (tablets, smartphones en pc’s) de laatste jaren flink toegenomen is is algemeen bekend. Welke ontwikkeling veel mensen nog niet ontdekt hebben maar wat de afgelopen maanden wel steeds bekender wordt, zo blijkt uit onderzoek van PC Service, dat reparaties online ingepland kunnen worden.
Na het eerste halfjaar in 2015 is het aantal smartphone en tablet reparaties dat online ingeboekt is flink toegenomen. Natuurlijk blijft het gebruik van internet groeien en zal deze ontwikkeling daarom deels te danken zijn aan de ontwikkeling van het internet in het algemeen. Daarnaast zijn er ook nog een aantal andere ontwikkelingen die optreden. We hebben de twee belangrijkste ontwikkelingen die uit het onderzoek zijn voortgekomen even op een rijtje gezet en hieronder benoemd.
Bijkomende feiten
Een bijkomend feit waardoor deze groei tot stand gekomen kan zijn is dat devices als tablets, smartphones en laptop’s vaak meegenomen worden naar een vakantiebestemming. Hier komen ze vaak in aanraking met zand en/of water en raken de devices beschadigd.
Bovenstaand feit is een seizoensgebonden feit. Een ander feit dat niet seizoensgebonden is, is het feit dat op steeds jongere leeftijd gebruik gemaakt wordt van verschillende devices. Dit vergroot het risico op schade aan het touchscreen aangezien uit onderzoek toch is gebleken dat jongeren vaak minder zuinig zijn op hun spullen. Waarom dan specifiek aan het touchscreen zal je je misschien afvragen? Dit heeft te maken met de enorme kwetsbaarheid van de schermen. Één enkele keer het device laten vallen kan al genoeg zijn voor een enorme breuk in het touchscreen waardoor het gebruik een stuk minder prettig wordt. Dit moet daarom zo snel mogelijk gemaakt worden. Omdat het inboeken van reparatie afspraken vandaag de dag zo eenvoudig is via het internet zullen ook steeds vaker en steeds meer mensen gebruik gaan maken van deze mogelijkheid.