Internetshopoverzicht.NL

Servies in de horeca

Deel artikel

Het servies dat in horeca gelegenheden wordt gebruikt is een belangrijk uithangbord naar de klanten die gebruik maken van de horecagelegenheid. Niet is het alleen belangrijk of het serviesgoed goed schoongemaakt is, maar ook het uiterlijk van het servies is belangrijk. Zo kunnen er keuzes gemaakt worden voor het uiterlijk voor de glazen, het bestek, de borden en de kop en schotels. Hierin kan veel gevarieerd worden, echter is het wel van belang dat het als een geheel wordt gezien. Daarnaast moet het uiterlijk van het serviesgoed ook passen bij de horecagelegenheid. Indien er over deze combinatie goed wordt nagedacht, kan er een goede combinatie gemaakt worden van het servies en het bedrijf.

Glazen

Voor de glazen is het van belang dat de juiste glazen worden gebruikt voor de juiste soorten drank. Zo zit er verschil in glazen wanneer er bijvoorbeeld verschillende soorten wijn worden gedronken. Zo wordt er gebruik gemaakt van een ander glas wanneer iemand witte wijn drinkt dan wanneer iemand rode wijn drinkt. Zo geldt dit ook voor de verschillende frisdranken, denk hierbij aan cola en ice tea, hier worden over het algemeen ook verschillende glazen voor gebruikt. Daarnaast kan er nog gebruik gemaakt worden van een karaf water. Met een karaf water is het van belang dat deze aansluit om de rest van de gelegenheid. Indien die overeenkomst er is zal dit als een geheel gezien worden. Het is tevens ook mogelijk om de glazen te voorzien van een bedrijfslogo, dit is echter niet altijd het beste idee om toe te voegen aan de glazen.

Borden en bestek

Voor de borden en het bestek geldt weer hetzelfde als voor de glazen. Hier is het belangrijk dat dit ook weer als geheel wordt gezien. Zo is het bijvoorbeeld geen een geheel wanneer de glazen heel hip of fancy zijn, maar er gebruik wordt gemaakt van ‘normale’ borden en bestek. Door de borden en het bestek goed af te stemmen met de glazen die gebruikt worden kan dit als een groot geheel gezien worden. Dit zal ook voor de klant als een positieve factor gezien worden. Ook voor de borden en bestek geldt dat er van verschillende formaten gebruik wordt gemaakt op basis van wat de klanten bestellen. Om deze reden is het belangrijk dat er voldoende serviesgoed in huis is zodat alle klanten op de juiste borden en met het juiste bestek de gerechten geserveerd krijgen.

Koppen en schotels

Voor de koffie is het van belang dat er voldoende koppen en schotels beschikbaar zijn. Hier moet weer gedacht worden aan het grote geheel dat er wordt gecreëerd met het serviesgoed. Zo kunnen de koffiekopjes met schotels voorzien worden van een bedrijfslogo, maar kan er ook  gekozen worden voor een speciaal design koffiekopje. Dit hangt weer af van het geheel dat er gecreëerd wordt met al het andere serviesgoed.

Zoals in bovenstaande voorbeelden te lezen is, is het dus belangrijk dat er goede keuzes worden gemaakt op basis van het serviesgoed dat gebruik wordt in een horeca gelegenheid. Indien hier de juiste keuzes worden gemaakt, kan dit, wel of niet onbewust, als positieve factor bij de klanten blijven hangen.

Gerelateerd nieuws

Online telecom vs. retail

Waarom zouden we nog naar een telefoonwinkel gaan als we online, thuis op ons gemak een telefoon kunnen kopen? Via het internet kunnen wij immers

Online boeken of reisbureau?

Waarom zouden we nog naar een reisbureau gaan als we online, thuis op ons gemak een reis kunnen boeken? Via het internet kunnen wij immers