+31 610803119
info@internetshopoverzicht.nl

Moet je de distributie van je webshop wel of niet uitbesteden?

Distributie is een van de sleutelfactoren van een succesvolle webshop. De keuze om de distributie uit te laten besteden is een kritische beslissing. Het uitbesteden levert je ondanks de investering een heleboel voordelen op. Welke dat zijn, lees je hieronder.

Waarom zou je de distributie uitbesteden?

Waar wil je je focus op leggen bij je webshop? Is het de distributie, marketing of het programmeren? De webshop verzending uitbesteden levert jou meer voordelen op dan je denkt:

  • De belangrijkste voordeel is dat je zeeën van tijd overhoudt! Doordat je tijd overhoudt kan je je focus verleggen naar dingen die jij het belangrijkste vindt, zoals conversieoptimalisatie.
  • Door de webshop verzending uit te besteden aan een specialist gaat de verzending een stuk sneller. Daardoor kan je promoten dat het pakketje binnen een aantal dagen al op de deurmat ligt.
  • Je hebt minder aan je hoofd. Zo heb je thuis geen grote ruimte meer nodig om alles in te pakken. Door het uit te besteden aan een fulfilmentpartij hou jij thuis meer ruimte over. Je hoeft hierdoor niet dagelijks naar het postkantoor.
  • Als je grote orders binnenhaalt hoef je je geen zorgen te maken of de webshop verzending goed verloopt. Door te kiezen voor een goede logistieke partij zal je ook deze order goed kunnen afhandelen.
  • Het uitbesteden van de logistiek kost natuurlijk ook geld, maar het zelf oppakken is misschien nog wel duurder! Zo hebben logistieke partijen namelijk een grootschalige inkoop en samenwerkingen, waardoor de prijzen scherp kunnen houden. Kies daarom voor logistieke partijen die enkel betalen per order. Zo heb je geen onnodige uitgaven.

Lees je goed in de voorwaarden voordat je de verzending laat uitbesteden!

 

Sommige logistieke partijen willen dat je minimaal een aantal bestellingen per dag hebt om zaken met ze te mogen doen. Dit geldt niet voor iedere partij, maar lees je dus goed in! Vraag altijd eerst de voorwaarden op voor je een beslissing maakt. Aan de hand van deze tips creëer je meer tips voor je webshops.