Internetshopoverzicht.NL

Een nieuw product op de markt brengen in 5 stappen

Deel artikel

Heb je een geweldig idee voor een nieuw product, en wil je dit graag met de wereld delen en gaan verkopen? In dit geval zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen wil je dit mogelijk gaan maken.

Is het écht een nieuw idee?

Als eerste ga je uiteraard goed onderzoeken of het idee dat je hebt niet al bestaat. Er zijn namelijk enorm veel mensen zoals jij! Mocht het idee al (ongeveer) bestaan, kun je er voor kiezen om een verbeterde versie te maken en de concurrentie aan te gaan. Dit kan echter wel erg lastig zijn!

De ontwerpfase van het product

Wanneer je zeker weet dat je product nieuw is en je er voor wilt gaan, ga je een ontwerp maken. Hoe dient het product er uit te komen zien? Zijn er dingen waar je tegen aan loopt en hoe gaat de engineering van het product er uit te komen zien?

Assemblage van alle ontwerpen

Wanneer je een duidelijk ontwerp hebt gemaakt, ga je alle facetten van het product samenvoegen om een minimaal levensvatbaar product te maken. Dit product bestaat uit een assemblage van alle ideeën die je hebt en wat het product allemaal zeker moet kunnen. Deze fase is vaak het moeilijkste voor nieuwe producten doordat er niet zeker is of het ook daadwerkelijk werkt. Let er dan ook goed op dat je het product eerst zelf uitgebreid test. Hierdoor kun je namelijk veel teleurstellingen bij toekomstige klanten al snel tackelen!

Het verkopen van het eerste product

Nadat je het product hebt vastgesteld, ga je het aan de man brengen. Uiteraard met een mooie website en nieuwe klanten. Zorg er voor dat je het product positief naar buiten brengt en laat weten dat je net nieuw bent!

Terugkoppeling en verbetering

Nadat het product op de markt is gebracht is het nog niet per direct klaar! Je gaat nu namelijk veel feedback krijgen van klanten. Hiermee kun je het product verbeteren en een nieuwe versie op de markt brengen. Hiermee kun je de klanten nog beter bedienen!

Gerelateerd nieuws

Online telecom vs. retail

Waarom zouden we nog naar een telefoonwinkel gaan als we online, thuis op ons gemak een telefoon kunnen kopen? Via het internet kunnen wij immers

Online boeken of reisbureau?

Waarom zouden we nog naar een reisbureau gaan als we online, thuis op ons gemak een reis kunnen boeken? Via het internet kunnen wij immers