3 belangrijkste redenen om nu vloeipapier toe te passen voor jouw producten

Deel artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit

Ben jij een onderneming die vaak pakketten moet versturen naar klanten of andere bedrijven? Wil je als onderneming origineel maar ook herkenbaar zijn met inpakpapier? Met vloeipapier kan je producten beschermen voor krasjes tijdens de verzending. Ook kan je de belevenis van het uitpakken verbeteren. Vloeipapier staat ook bekend als zijdepapier of tissuepapier. Dit type papier is erg dun en voelt zacht aan. Het wordt veel gebruikt door bedrijven die luxe producten of cadeau producten in hun aanbod hebben. Vloeipapier kan je bedrukken met jouw logo of design. Dit staat netter en je hoeft er niet diep voor in de buidel te tasten. Hieronder leggen we de drie belangrijkste redenen uit om nu vloeipapier toe te passen voor jouw producten

#1 Unieke uitpak belevenis met vloeipapier

Vloeipapier kan worden gebruikt voor decoratie. Dit maakt de belevenis van het ontvangen en uitpakken van een pakket of product een stuk aangenamer voor de klant. Vloeipapier met een leuke bedrukking geeft aan  dat de verkoper veel aandacht heeft besteed aan het product zelf en de verzending hiervan. Dit is vooral relevant voor online verkopers. Omdat er geen fysiek moment is geweest tussen de koper en verkoper, maakt het daadwerkelijk ontvangen van het product zelf het eerste tastbare moment tussen onderneming en klant. Ondernemingen met een fysieke winkel kunnen vloeipapier ook toepassen door het product alsnog in te wikkel met vloeipapier bij het afrekenproces. Dit staat bovendien leuk in het tasje waar het in gaat. Vloeipapier is vooral goed toe te passen met geschenken, cadeaubonnen en luxe producten.

#2 Bescherming van producten

Wanneer een pakket wordt verstuurd, gaat vloeipapier zelf om het product heen voordat het in de verpakkingsdoos terecht komt. Dit houdt in dat het in de praktijk als opvulpapier kan worden gebruikt. Tijdens het verzenden kan namelijk het product verschuiven of tegen elkaar aankomen waardoor krassen kunnen ontstaan. Vloeipapier zorgt ervoor dat producten die bijvoorbeeld niet krasbestendig zijn, geen krassen oplopen. Vloeipapier, zijdepapier, is zoals de naam al zegt van zeer zacht materiaal gemaakt. Zijdevezels die zich in het zijdepapier bevinden maken het papier heel erg zacht. Voornamelijk luxe producten of breekbare producten zijn vatbaar voor krasjes dus hier komt vloeipapier goed van pas. Ook omdat het zacht is komt het papier kwalitatief en professioneel over.

#3 Nabestellingen en nieuwe klanten

Als je indruk wil maken op de klant zodat hij of zij nog een tweede bestelling gaat plaatsen, is het bedrukken van vloeipapier zeer handig? Dit geldt ook voor potentiële klanten die jouw product als geschenk hebben ontvangen. Met bedrukt zijdepapier kan met het bedrukte design een bepaalde boodschap communiceren. Zo kan de logo of tagline van jouw onderneming bedrukt worden. Ook kan je productinformatie kwijt of aankomende evenementen aankondigen in relatie tot marketing- en salesacties.

Gerelateerd nieuws

Online telecom vs. retail

Waarom zouden we nog naar een telefoonwinkel gaan als we online, thuis op ons gemak een telefoon kunnen kopen? Via het internet kunnen wij immers

Online boeken of reisbureau?

Waarom zouden we nog naar een reisbureau gaan als we online, thuis op ons gemak een reis kunnen boeken? Via het internet kunnen wij immers